یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۰۰:۰۱

آمادگی ترکیه برای عملیات اکتشاف نفت
نخستین کشتی لرزه‌نگاری ترکیه تا ماه مارس آماده می‌شود
ایران دریلینگ: وزیر انرژی ترکیه از آماده شدن نخستین کشتی لرزه‌نگاری ترکیه برای کشف نفت در دریای سیاه تا ماه مارس ٢٠١٥ خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، تانر ییلدیز، وزیرانرژی ترکیه گفت: نخستین کشتی لرزه‌نگاری برای کشف نفت در دریای سیاه که هم‌اکنون در کارخانه کشتی‌سازی توزلا ( Tuzla) در حال ساخت است، در ماه مارس سال ٢٠١٥ به آب انداخته می‌شود. وی در آیین آغاز عملیات اکتشاف در دریای سیاه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ترکیش پترولیوم، تی پی ای او و شرکت انگلیسی-هلندی شل اعلام کرد: تا ماه سپتامبر و اکتبر آینده، این کشتی لرزه‌نگاری فعالیت خود را در دریا آغاز می‌کند.

یک کشتی دیگر نیز (- Globetrotter II) برای آغاز عملیات حفاری نفت در دریای سیاه از تنگه بسفر عبور کرده و عملیات حفاری برای کشف نفت را در هفته‌های آینده آغاز می‌کند. شریکان پروژه ٣٠٠ میلیون دلاری عملیات حفاری در دریای سیاه نیز در این مراسم که در شهر استانبول برگزار شد، اعلام کردند: اگر عملیات حفاری موفقیت‌آمیز باشد، تولید داخلی نفت و گاز ترکیه افزایش می‌یابد. ییلدیز گفت: ما خواهان دریافت ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خود هستیم و برای عملیات حفاری در دریای سیاه سرمایه‌گذاری می‌کنیم زیرا ما براین باور هستیم که نفت وجود دارد. وی اعلام کرد: ما نتوانستیم که به نتایج مورد هدف در عملیات اکتشافی با شرکت‌های بی پی، اکسون موبیل با پترو براس دست یابیم، اما این بار امیدوار هستیم که موادهیدروکربوری خواهیم یافت و اگر نفتی وجود دارد آن را پیدا می‌کنیم.

در سال ٢٠١٤ میلادی ٤٥ شرکت نفتی ٢٢٠ مورد حفاری در بخش‌های خشکی و فراساحلی ترکیه و در منطقه‌ای به مساحت ٣٠١ هزار کیلومترمربع داشتند؛ در نتیجه این حفاری‌ها، ١٨٨ حلقه چاه به بهره‌برداری رسید. ییلدیز گفت: در نتیجه این عملیات، شرکت ترکیش پترولیوم ١,٩ میلیارد دلار نفت و گاز کمتری در سال ٢٠١٤ وارد کرد. وزیر انرژی ترکیه با بیان این که نفت، گاز و زغال‌سنگ، منبع اصلی انرژی جهان باقی می‌مانند، گفت: شرکت ترکیش پترولیوم همچنان به همکاری با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی برای انجام عملیات اکتشاف نفت و گاز ادامه می‌دهد. بصیم سیسمان، معاون مدیرعامل شرکت ترکیش پترولیوم نیز گفت: با وجود افت قیمت‌های نفت و صرف‌نظر از هزینه‌ها، ترکیه هنوز به ٧٠٠ هزار بشکه در روز نفت نیاز دارد و بنابراین، نیاز دارد به فعالیت‌های اکتشافی ادامه دهد.

وی افزود: درآمدهای نفتی ما به دلیل افت قیمت‌های نفت به نصف کاهش یافته است و ما با تمرکز روی پروژه‌ها در ترکیه، اقدام‌های محتاطانه‌ای به کار گرفته ایم. این مقام ترک گفت: ما برخی فعالیت‌های خارجی خود را به حال تعلیق در آورده‌ایم، اما آنها را لغو نکرده‌ایم و پس از بهبود دوباره قیمت‌های نفت، به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد. وی اعلام کرد: دریای سیاه یک منطقه بسیار وسیع است و یافتن ذخایر هیدروکربوری تنها با حفاری‌های محدود امکان پذیر نیست. احمد اردم، رئیس شرکت شل در ترکیه نیز گفت: با وجود افت قیمت‌های نفت، ترکیه باید به عملیات حفاری نفت ادامه دهد. وی در پاسخ به سئوالی درباره تاثیر افت قیمت‌های نفت روی پروژه دریای سیاه گفت: شرکت شل چشم‌انداز بلندمدتی دارد که به طور مستقیم تحت تاثیر تغییرات بازار نفت طی یک یا دو سال قرار نمی‌گیرد.


  کد خبر : 450
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :